למעלה מ-300 מתפרעים נעצרו במהומות האלימות בהר הבית

בנצי לייזרוביץ 2 Comment on למעלה מ-300 מתפרעים נעצרו במהומות האלימות בהר הבית

המשטרה עצרה למעלה מ-300 מתפרעים במהומות האלימות במסגד אל אקצא. מאז הבוקר פעלו כוחות המשטרה במקום להדיפת עשרות מחבלים שהתפרעו ויידו אבנים לעבר הכוחות במשך זמן ממושך

צילום: Jamal Awad/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חסר תקדים: המשטרה עצרה למעלה מ-300 מתפרעים במהומות האלימות במסגד אל אקצא. מאז הבוקר פועלים כוחות המשטרה במקום להדיפת עשרות מחבלים שהתפרעו ויידו אבנים לעבר הכוחות במשך זמן ממושך. חלק ממפרי הסדר האלימים התבצרו בתוך המסגד, יידו אבנים וקראו קריאות הסתה.

השוטרים פעלו עם אמצעים לפיזור הפרות סדר להדיפת פורעי החוק ומפרי הסדר. לצד זאת, התקיימה הידברות וניתנו אזהרות והזדמנויות רבות במשך זמן ממושך לפיזור עצמאי והפסקת הפרת הסדר האלימה, אולם ללא הואיל.

כתוצאה מהפרות הסדר האלימות נפצעו עד כה שלושה שוטרים באורח קל מיידוי אבנים מסיבי לעברם. שניים מתוכם פונו לקבלת טיפול רפואי. בתוך המסגד נמצאו יוצרי הסתה ותמיכה בטרור, כמות עצומה של אבנים, כוורות זיקוקין ונזק שנגרם במקום ע״י אותם פורעי חוק.

בשעה זו הר הבית נפתח שוב למתפללים לאחר שכלל מפרי הסדר הציבורי פוזרו ונעצרו.

במשטרה מסרו: "בזמן ששוטרים רבים פועלים לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הבטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים ובכל רחבי העיר ירושלים, יש מי שבוחרים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי במכוון. נמשיך לפעול בנחישות נגד מפירי סדר ופורעי חוק למען שלום הציבור ובטחונו ובכדי להשיב את השקט להר ולהביא לקיום תפילות השישי כסדרן".

צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיב לאירועים: "אמרנו שוב ושוב שנעשה המרב כדי לאפשר את חופש הפולחן בהר הבית, והמציאות הזו לא השתנתה. השוטרים שנמצאים שם פועלים באומץ רב ובתנאים לא פשוטים, תוך שהם נאלצו להתעמת עם גורמים אלימים שאספו אבנים ומוטות ברזל כדי לפגוע בחופש הפולחן על ההר ובכותל. אין לנו עניין שהר הבית יהפוך למוקד לאלימות, שתפגע הן במתפללים המוסלמים במקום, והן במתפללים היהודים בכותל".

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א קרא למנהיגים המוסלמים לפעול לאלתר לעצירת האלימות בהר הבית ובכל מקום אחר ולאפשר תפילת חג שקטה וראויה לבני כל הדתות במקומות הקדושים. ״זו פגיעה במהות האמונה והתפילה ואין לאפשר זאת״

עוד ציין הרב: "העלאת קרבן להר הבית בימנו מנוגדת לקביעת הרבנות הראשית לישראל ולא יתאפשר מעבר עם בעלי חיים (למעט חיית שירות לעיוורים) לרחבת הכותל המערבי שכן מהלך שכזה מנוגד לתקנות המקומות הקדושים".

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי התייחס הבוקר לאירועים בהר הבית במהלך ביקור ראש הממשלה ביחידת ימ"ס איו"ש שלוחמיה חיסלו את המחבלים שביצעו את הפיגוע הקשה בחדרה.

המפכ"ל עושה כעת דרכו לירושלים לקיים סדרה של הערכות מצב להמשך פעילות המשטרה בהר הבית, ירושלים ורחבי הארץ כולה בערב חג הפסח.

צילום: דוברות המשטרה

צילום: Jamal Awad/Flash90

ראש הממשלה אמר במקום: "אנחנו פועלים להרגעת השטח גם בהר הבית, וגם בכל רחבי ישראל, ולצד זה אנחנו נערכים לכל תרחיש. מכאן אני רוצה להודות לשוטרים, לחיילים, לאנשי השב"כ שמקדישים את כל זמנם, עובדים יומם ולילה, מוותרים על סדר הפסח שלהם, כדי שכולנו נוכל לחגוג בביטחון ובשקט. כוחות הביטחון ערוכים לכל משימה. אני מאחל לכם חג פסח כשר ושמח".

וידאו: איתי בית און/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

צילום: Jamal Awad/Flash90

במפלגת רע"מ בראשותו של מנסור עבאס בחרו להדהד את עלילת הדם על 'הפלישה למסגד' ולתקוף את המשטרה במקום לגנות את האלימות הפרועה: "אנו דוחים כל פלישה למסגד אל אקצא ועושים הכול כדי למנוע הפרת קדושתו. נעשה את המוטל עלינו כלפי מסגד אל אקצא וההגנה עליו מכל תוקפנות, אין מקום לשיקולים פוליטיים כשפוגעים בקדושת מסגד אל אקצא".

בציונות הדתית הגיבו: "מסכת ״השלום״ ו"העיסוק רק בנושאים אזרחיים" ירדה הבוקר מעל פניו של מנסור עבאס. עבאס מיישר קו עם הנרטיב השקרי, והמסית והאלים לפיו "ישראל פוגעת באל-אקצא", קורא לשוטרי משטרת ישראל להסתלק מהמקום הקדוש ביותר לעם היהודי ומצדיק את המחבלים שמנסים לפגוע בשוטרים.

"למרבה החרפה בנט מכר את המדינה לתנועה האיסלאמית, ועם ישראל משלם את המחיר. בעזרת ה׳ בקרוב מאוד ישראל תשתחרר מהממשלה המסוכנת הזאת ותצא לחירות".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר כתב: ‏"מנסור עבאס חושב שמסגד אל אקצא צריך לשמש כבסיס מחבלים ולתת להם לעשות מה שבא להם. זה השותף של בנט וכך ממשלת ישראל נראית. בושה".

ח"כ מאזן גנאים מרע"מ מאיים לפרוש מהקואליציה בעקבות פעילות המשטרה כנגד הפורעים בהר הבית. "לכבוד ראש הממשלה, מר נפתלי בנט. הריני להודיעך כי במידה ולא תופסק פעילות כוחות הביטחון במסגד אלאקצא המבורך לאלתר אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה. ממשלה שמתנהגת באופן כזה בתוך כותלי מסגד אלאקצא הקדוש אין לה זכות קיום. מכל מקום אני קורא לך לפעול מיידית להרגעת הרוחות בכדי לאפשר לכל הדתות לחגוג את חגיהם בשקט ובשלווה".



2 תגובות

מיין תגובות